Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2016

ΦΩΤΟ & ΒΙΝΤΕΟ--Δοκιμάζοντας τα νέα ταχύπλοα των ειδικών δυνάμεων του Ε.Σ. !...


Πρόκειται για δύο νέα ταχύπλοα ειδικών επιχειρήσεων τα οποία δόθηκαν αυτή την βδομάδα στην επίλεκτη Ζ’ Μοίρα Αμφιβίων Καταδρομών.
Πρόκεται για δωρεά του εφοπλιστή Θανάση Μαρτίνου. Τα δύο σκάφη έχουν ήδη παραδοθεί και αυτή τη βδομάδα βρίσκονται σε φάση δοκιμών στις οποίες και επέδειξαν εξαιρετικές ικανότητες. Έχουν σχεδιαστεί από τον ιδιοκτήτη της εταιρείας Oceanic Ηλία Περιμένη και έχουν κατασκευαστεί στην Ελλάδα. Φέρουν τρεις εξωλέμβιους κινητήρες Yamaha εκ των οποίων ο καθένας αποδίδει 300 αλογα. Η σχεδίαση του σκάφους του επιτρέπει να ξεπερνά ταχύτητες των 50 κόμβων. Στις σημερινές δοκιμές τις οποίες και παρακολουθήσαμε το σκάφος έπιασε ταχύτητα των 53 κόμβων φορτωμένο με 14 καταδρομείς με πλήρη φόρτο μάχης συν το τριμελές πλήρωμα. Τις δοκιμές παρακολούθησε και ο Διευθυντής Ειδικών Δυνάμεων του Γ.Ε.Σ ο οποίος και έμεινε ιδιαίτερα ικανοποιημένος από τις επιδόσεις των σκαφών που δοκιμάστηκαν σε ρεαλιστικές συνθήκες. Τα δύο ταχύπλοα είναι τα πλέον ικανά από πλευράς επιδόσεων αναφορικά με τα υφιστάμενα πλωτά μέσα της Ζ ΜΑΚ ενώ το προσεχές χρονικό διάστημα θα εκτελέσουν πλου φορτωμένα με προσωπικό, υλικά και εφόδια με προορισμό νήσο στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιανατολικής Μεσογείου, νοτιοανατολικά της Ρόδου.
Το συνολικό κόστος για την ναυπήγηση των δύο σκαφών και τις όποιες προσθήκες σε ηλεκτροοπτικά συστήματα και οπλισμό κόστισαν 500 χιλιάδες ευρώ.


Φέρουν τρεις εξωλέμβιους κινητήρες Yamaha εκ των οποίων ο καθένας αποδίδει 300 αλογα.
Η τελετή της επίσημης ένταξης θα πραγματοποιηθεί μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες παρουσία της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας. Σε χαλεπούς καιρούς αποδικνύεται πως οι Έλληνες εφοπλιστές στέκονται δίπλα στις Ένοπλες Δυνάμεις, της χώρας καθώς την εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία δίνοντας σε αυτή πολύτιμο έργο. Το μήκος του είναι 12 μέτρα. Η καμπίνα του σκάφους φέρει ελαφρά θωράκιση ενώ στο εσωτερικό του υπάρχει η πρόβλεψη για τοποθέτηση φορείου. Στο πίσω μέρος της καμπίνας υπάρχουν καθίσματα για μεταφορά προσωπικού.
Τα κύρια χαρακτηριστικά των σκαφών συνοψίζονται ως ακολούθως:
-> Μεγάλη εμβέλεια δράσης που τους επιτρέπει να δρουν σε όλη την ελληνική επικράτεια από την βάση της Ζ ΜΑΚ.
->Υψηλές επιδόσεις ταχύτητας που προσδίδουν αμεσότητα δράσης.
->Επαρκή οπλισμό. Στο ένα σκάφος ο οπλισμός περιλαμβάνει τηλεχειριζόμενο σταθμό οπλισμού με πολυβόλο των 12,7 mm στη πλώρη και στη πρύμνη δύο πολυβόλα MAG των 7,62 mm εκατέρωθεν των εξωλέμβιων μηχανών. Το δεύτερο σκάφος φέρει στην πλώρη πολυβομβιδοβόλο GMG 40 των 40 mm και στην πρύμνη δύο πολυβόλα MAG των 7,62.
->Εξαιρετική μεταφορική ικανότητα με ασφάλεια, άνεση και δίχως την καταπόνηση του προσωπικού από τα στοιχεία της φύσης (καιρικές συνθήκες).
->Χαμηλή κατανάλωση καυσίμων. Στη μέγιστη ταχύτητα των 53 κόμβων το σκάφος καταναλώνει περί τα 3,5 λίτρα ανά ναυτικό μίλι.
->Ευκολία τεχνικής υποστήριξης και γενικότερα συντήρησης. Οι τρεις εξωλέμβιες μηχανές Yamaha δεν απαιτούν εξειδικευμένη συντήρηση ενώ είναι αρκετά ανθεκτικές στη καθημερινή καταπόνηση που δέχεται το στρατιωτικό υλικό.



Η σχεδίαση του σκάφους του επιτρέπει να ξεπερνά ταχύτητες των 50 κόμβων.
Τα συγκεκριμένα σκάφη είναι τα καλύτερα της Ζ Μοίρας Αμφιβίων Καταδρομών και της προσδίδουν ιδιαίτερη τακτική ευελιξία γεγονός που αυξάνει κατακόρυφα τις επιχειρησιακές ικανότητες της μονάδας των Ειδικών Δυνάμεων του Ε.Σ. Η Ζ’ ΜΑΚ ιδρύθηκε μετά την κρίση των Ιμίων και έχει ως αποστολές τις αμφίβιες επιχειρήσεις και συγκεκριμένα την ανακατάληψη βραχονησίδων και μικρονήσων καθώς και λοιπές αμφίβιες και επιχειρήσεις ανορθοδόξου πολέμου. Αποτελείται από τρείς λόχους κρούσεως μέγιστης επάνδρωσης, λόχο πλωτών μέσων και επιπλέον τον λόχο διοικήσεως, ενώ η υλικοτεχνική υποδομή είναι αυτή τυπική αμφίβιας Μοίρας. Κύρια πλωτά μέσα είναι τα Magna 960 RIB και οι λέμβοι Ζόντιακ.
Τα Magna 960 είναι ένα σκάφος ταχείας μεταφοράς ανδρών με μήκος 9,57 μέτρα, πλάτος 3,28 μέτρα, μεταφορικής ικανότητας 15 καταδρομέων και πληρώματος αποτελούμενο από 3 άτομα, τον κυβερνήτη και τους δύο πολυβολητές που βρίσκονται στην πλώρη επανδρώνοντας το πενιντάρι και στην πρύμνη το MAG των 7,62 χλστ. Ο εξοπλισμός του σκάφους περιλαμβάνει ραντάρ επιφανείας με εμβέλεια εντοπισμού τα 50 ναυτικά μίλια, πλότερ, συστήματα επικοινωνιών VHF και UHF και GPS όμοιο με αυτό που χρησιμοποιούν οι Αμερικανοί SEALS που έχει την δυνατότητα να πλοηγήσει το σκάφος αυτόματα εφόσον νωρίτερα ο κυβερνήτης έχει εισάγει στην βάση δεδομένων του συστήματος τα GPS απ’ όπου θα περάσει το σκάφος. Οι ταχύτητες πλεύσης κυμαίνονται ανάμεσα στα 40 και στα 50 ναυτικά μίλια που όμως είναι συνάρτηση του βάρους του σκάφους και των καιρικών συνθηκών. Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως το Magna 960 RIB με μέγιστο βάρος και κατάσταση θαλάσσης 4 πλέει με ταχύτητες των 48 ναυτικών μιλίων. Το πρόβλημα είναι πως τα σκάφη αυτά αποκτήθηκαν μετά την κρίση των Ιμίων και συμπληρώνουν αισίως περί τα 20 χρόνια συνεχούς παρουσίας. Πλέον λόγω της παλαιότητας και της καθημερινής καταπόνησης τα σκάφη χρήζουν αντικατάστασης.
Το 2010 η Διεύθυνση Ειδικών Δυνάμεων προέβη στην προμήθεια 12 ταχυπλόων Jet Ski Sea Doo RXT 215 της καναδικής Bombardier Recreational Products Inc (BRP), τα οποία παρεδόθησαν στα τέλη Φεβρουαρίου 2011. To RXT 215 έχει μήκος 3,53 μέτρων, βάρος κενό 383 κιλά, μεταφορική ικανότητα έως και 3 ατόμων σε συνθήκες ανάγκης, δεξαμενή καυσίμων 60 λίτρων και αποθηκευτικούς χώρους 52 λίτρων. Κινείται από έναν υπερτροφοδοτούμενο αυστριακό κινητήρα Rotax 4-TEC των 1.494 κ.εκ. που αποδίδει 215 ίππους και επιτρέπει την επίτευξη μέγιστης ταχύτητος 70 μιλίων ή 110 χαω περίπου, ενώ δύναται να κινείται με ασφάλεια σε κατάσταση θαλάσσης 4 και να συνεργάζεται με τα υφιστάμενα μέσα του ΣΞ και ΠΝ. Τα μέσα παραδόθηκαν με απόθεμα ανταλλακτικών ενώ αναμένεται να «συμπληρωθούν» με την προμήθεια ειδικών προστατευτικών αντιβαλλιστικών καλυμμάτων και εξειδικευμένου ατομικού εξοπλισμού των χειριστών (οδηγός – συνεπιβάτης), όπως ειδικού τύπου αντιβαλλιστικών εξαρτύσεων – σωσιβίων και κρανών, κλπ. Κάποια από τα 12 Jet Ski Sea Doo RXT 215 χρησιμοποιούνται από τη Ζ ΜΑΚ.
Τα λοιπά μέσα περιλαμβάνουν υποβρύχια οχήματα πολιτικού τύπου «Sea Glider». Τα sea glider είναι υποβρύχια σκούτερ που επιτρέπουν στους χειριστές τους να κινούνται υποβρυχίως με ταχύτητα 3,2 χιλιομέτρων και αυτονομία 50 λεπτών. Ζυγίζει 21,2 κιλά και με το sea glider οι βατραχάνθρωποι μπορούν να καταδυθούν σε βάθη έως και 70 μέτρα. Τα συγκεκριμένα όμως σκούτερ είναι πολιτικού τύπου και δεν θεωρούνται κατάλληλα για στρατιωτικές εφαρμογές πόσο μάλλον για ειδικές επιχειρήσεις. Απαιτείται όμως η προμήθεια νέων μέσων με καλύτερες επιδόσεις σε επίπεδο ταχύτητας πλεύσης και ακτίνας δράσης.
Τέλος, στον λόχο πλωτών της Ζ ΜΑΚ βρίσκονται και δύο ταχύπλοα (φουσκωτά ανοιχτού, πολιτικού τύπου) δωρεά από την Barracuda που δόθηκαν στην μονάδα πριν από τρία χρόνια.
Η Διεύθυνση Ειδικών Δυνάμεων εδώ και καιρό έχει εκπονήσει μελέτη και πρόγραμμα απόκτηση σκαφών συνοδείας, υποστήριξης και συμβολής στην άμυνα νήσων πρόγραμμα για 22 σκάφη για τις Μοίρες Αμφιβίων Καταδρομών. Οι απαιτήσεις αφορούν ένα σκάφος με θωράκιση που μπορεί να φέρει όσο το δυνατόν πιο βαρύ οπλισμό για υποστήριξη αμφίβιας ενέργειας και ταυτοχρόνως να αναπτύσσει υψηλές ταχύτητες πλεύσης και ικανή ακτίνα δράσης. Το εξοπλιστικό πρόγραμμα αναφέρεται ως «σκάφη συνοδείας και συμβολής στην άμυνα νήσων» προϋπολογισμού 35 εκατ. ευρώ. Το ΓΕΣ βρίσκεται σε διαδικασία αναδιοργάνωσης των επιχειρησιακών δυνατοτήτων μονάδων Αμφίβιων Καταδρομών εντός του 2016 με στόχο την αύξηση την ικανότητας τους να παρεμβαίνουν αυτόνομα σε σημεία που εκδηλώνεται απειλή – τόσο στη νήσο που εδρεύουν – όσο και σε γειτονικές νήσους και βραχονησίδες στο Αν. Αιγαίο.
Είναι αυτονόητο πως η όποια ελληνοτουρκική κρίση υπάρξει στο ορατό μέλλον θα εκδηλωθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα και θα είναι υψηλής έντασης. Το πιθανότερο μάλιστα είναι πως το Αιγαίο και οι εκατοντάδες νησίδες και βραχονησίδες που απαρτίζουν το αρχιπέλαγος θα είναι το κύριο πεδίο αντιπαράθεσης. Γι’ αυτό και οι Ειδικές Δυνάμεις διαδραματίζουν νευραλγικό ρόλο και τους αξίζει ιδιαίτερη μέριμνα και φροντίδα σε επίπεδο μέσων και εξοπλισμού.







http://espekm.gr/home/?p=13414
















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου