Πέμπτη, 28 Απριλίου 2016

Μάριος Ηλιόπουλος: Τον συνέλαβαν για την ασφαλιστική απάτη του αιώνα ...


Σε φουρτούνες έπεσε ο εφοπλιστής Μάριος Ηλιόπουλος, αν και πολύ διαφορετικές από αυτές που αντιμετωπίζουν τα πλοία του στ’ ανοιχτά της θάλασσας, με αποτέλεσμα να συλληφθεί μόλις πριν από δύο εβδομάδες στο Λονδίνο έπειτα από μήνυση που κατέθεσε εις βάρος του ασφαλιστική εταιρεία για συνωμοσία σε διάπραξη απάτης ύψους 77 εκατ. δολαρίων.

Αυτό είναι το ποσό που αξιώνει ο Ελληνας πλοιοκτήτης για την καταστροφή του πλοίου «Brillante Virtuoso» από πειρατές στην Υεμένη το 2011, με την ασφαλιστική ωστόσο να ισχυρίζεται ότι υπήρξε δολιοφθορά εκ των έσω προκειμένου ο ίδιος να καρπωθεί την ασφάλεια. Μια ιστορία-θρίλερ που περιέχει και έναν νεκρό, και συγκεκριμένα τον επιθεωρητή που ερευνούσε υπό ποιες συνθήκες συνέβη το ναυτικό ατύχημα, ο οποίος σκοτώθηκε από έκρηξη βόμβας που είχε τοποθετηθεί στο αυτοκίνητό του στο Αντεν της Υεμένης.
  Από τον 6ο όροφο του γραφείου του στην οδό Γούναρη στον Πειραιά, ο πρόεδρος της Seajets απολαμβάνει την πανοραμική θέα του λιμανιού καθισμένος στην πολυθρόνα του. Στις προβλήτες του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας είναι δεμένα μερικά μόνο από τα 11 ταχύπλοα του στόλου των πλοίων που ελέγχει, τα οποία πραγματοποιούν περισσότερες από 140 ακτοπλοϊκές συνδέσεις σε 17 λιμάνια από Πειραιά, Ραφήνα και Κρήτη προς τις Κυκλάδες. Τα τελευταία χρόνια ο κ. Ηλιόπουλος έχει ταράξει τα νερά του Αιγαίου και του Αργοσαρωνικού με το πάθος και την τελειομανία του σε πρώτο ρόλο, σε συνδυασμό με την επιθετική πολιτική του όταν βάλει σκοπό να πετύχει κάτι. Για όσα δεν φτάνει το μάτι του από τη γυάλινη τζαμαρία του γραφείου του επιστρατεύει το τηλεσκόπιο που έχει προκειμένου να επιβλέπει την εύρυθμη λειτουργία των δρομολογίων που βρίσκονται σε εξέλιξη.

Το πλοίο «Brillante Virtuoso» φλέγεται στον κόλπο του Αντεν. Ποιός ευθύνεται; Οι πειρατές ισχυρίζεται ο εφοπλιστής και διεκδικεί αποζημίωση 77 εκατ. δολαρίων. Ευθύνες στον πλοιοκτήτη αποδίδει η ασφαλιστική εταιρεία


Αν και αποφάσισε μόλις το 2012 να κολυμπήσει βαθιά στα νερά της ακτοπλοΐας, με τα ποντοπόρα δεξαμενόπλοια μεταφοράς πετρελαίου ασχολείται από το 2004 μαζί με τα δύο αδέλφια του. Ενα από αυτά τα πλοία, λοιπόν, το «Brillante Virtuoso», καταστράφηκε το πρωινό της 6ης Ιουλίου 2011 καθώς περνούσε από τη διώρυγα του Σουέζ, 20 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά του λιμανιού Αντεν της Υεμένης. Ο καπετάνιος έσπευσε να αναφέρει ότι δεχόταν επίθεση από πειρατές που κρατούσαν καλάσνικοφ και εκτοξευτή αντιαρματικών ρουκετών (RPG), το πλοίο εξέπεμψε σήμα SOS και το 26μελές πλήρωμά του αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το πλοίο μέσα σε βάρκες. Σε λίγα λεπτά το «Brillante Virtuoso», το οποίο μετέφερε μεγάλη ποσότητα πετρελαίου, παραδόθηκε στις φλόγες από τα πυρά των Σομαλών πειρατών. Να σημειωθεί ότι το καταδρομικό σκάφος «USS Philippine Sea» περισυνέλεξε από τη θάλασσα τους ναυτικούς και τους διέσωσε. Η ιδιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου, Suez Fortune Investments Ltd, της οποίας ο κ. Ηλιόπουλος δηλώνει ένας εκ των μετόχων, έστειλε δύο ρυμουλκά στο Αντεν για να σβήσουν τη φωτιά και να ρυμουλκήσουν το δεξαμενόπλοιο.

Κάπου εκεί ξεκίνησε και το θρίλερ. Σύμφωνα με την Εβδομαδιαία Εκθεση Πειρατείας (Ιούλιος 2011) του Αντριου Μβανγκούρα, επικεφαλής της Ναυτικής Ενωσης με έδρα τη Σομαλία και διαπραγματευτή μεταξύ των πειρατών και των ιδιοκτητών πλοίων στα ανοικτά των ακτών της Αφρικής, δεν βρέθηκε κάποιο στοιχείο που να αποδεικνύει ότι το πλοίο και το εύφλεκτο φορτίο του επλήγησαν από ρουκέτα RPG ή πυρά μικρότερων όπλων. Αντίθετα η πλευρά, του Ελληνα εφοπλιστή υποστηρίζει ότι το πλοίο ελέγχθηκε από πέντε πραγματογνώμονες στο Ντουμπάι όπου μεταφέρθηκε, οι οποίοι βρήκαν σημάδια από σφαίρες, ενώ όσον αφορά στην έκρηξη, το συμπέρασμα που έβγαλαν, σύμφωνα πάντα με την πλευρά του κ. Ηλιόπουλου, είναι ότι η έκρηξη προκλήθηκε από μηχανισμό που προερχόταν από εξωγενείς παράγοντες. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι ο Βρετανός επιθεωρητής και σύμβουλος ναυτιλίας Ντέιβιντ Μόκετ που ερευνούσε το περιστατικό  σκοτώθηκε μετά από έναν μήνα από έκρηξη βόμβας που είχε τοποθετηθεί στο αυτοκίνητό του στο Αντεν της Υεμένης όπου ζούσε και εργαζόταν τα τελευταία δέκα χρόνια.

Η σύλληψη στο Λονδίνο

Η ασφάλεια που αξιώνει η ιδιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου φτάνει το ποσό των 77 εκατ. δολαρίων. Αν και έχουν περάσει περίπου πέντε χρόνια από το περιστατικό, τα χρήματα δεν έχουν καταβληθεί ακόμη. Αντιθέτως, η ασφαλιστική Talbot Underwriting Ltd, μία από τις μεγαλύτερες στον κόσμο στο είδος της, όχι μόνο δεν είναι διατεθειμένη να πληρώσει το ποσό, αλλά υπέβαλε και μήνυση κατά του Ελληνα εφοπλιστή για συνωμοσία σε διάπραξη απάτης. Μάλιστα, σύμφωνα με δημοσιογραφικά πρακτορεία όπως το Bloomberg, ο κ. Ηλιόπουλος συνελήφθη πριν από μερικές ημέρες στο Λονδίνο τη στιγμή που έβγαινε από το κτίριο δικαστηρίων όπου συζητιόταν η συγκεκριμένη υπόθεση.



Εντελώς διαφορετική πάντως είναι η θέση του εφοπλιστή, ο οποίος δηλώνει στο «ΘΕΜΑ» ότι «πρόκειται για μία προκατασκευασμένη ιστορία η οποία αποβλέπει στο να μην εκπληρώσει η ασφαλιστική εταιρεία τις υποχρεώσεις της και να αποφύγει την αποζημίωση του πλοίου», απειλώντας με μηνύσεις όσα μέσα ενημέρωσης τον έχουν δυσφημήσει. «Καθαρός ουρανός αστραπές δεν φοβάται», σημειώνει ο κ. Ηλιόπουλος, ο οποίος εξηγεί ότι πράγματι βρισκόταν στο Λονδίνο προκειμένου να καταθέσει σε δίκη για το αστικό μέρος της υπόθεσης, έπειτα από μήνυση όμως που είχε υποβάλει ο ίδιος. Αν και διέμενε οκτώ ημέρες σε γνωστό ξενοδοχείο της πόλης, η αστυνομία τον αναζήτησε την τελευταία ημέρα της παραμονής του, τη 12η Απριλίου. Σύμφωνα με τον δικηγόρο του, από την κατάθεση (τη χαρακτηρίζει συνέντευξη) των 90 λεπτών στους αστυνομικούς δεν προέκυψε οποιοδήποτε αδίκημα ή κατηγορία, ενώ οι ερωτήσεις που του έκαναν ήταν γενικές. Ετσι ο κ. Ηλιόπουλος αφέθηκε ελεύθερος και την ίδια ημέρα επέστρεψε στην Ελλάδα.

Ο ίδιος δηλώνει ότι όλα αυτά είναι τεχνάσματα της ασφαλιστικής προκειμένου να αποφύγει να καταβάλει την ιλιγγιώδη αποζημίωση των 77 εκατ. δολαρίων. Ωστόσο, όπως προσθέτει, σεβόμενος την έρευνα της Δικαιοσύνης, αποφεύγει να αποκαλύψει στοιχεία της δικογραφίας, η οποία, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του, τον δικαιώνει πλήρως.

Το πάθος για τα αυτοκίνητα

«Ταχύτητα, δράση, αθλητισμός, αυτοκίνητο, ελικόπτερα, όμορφες γυναίκες» είναι τα προσωπικά ενδιαφέροντα του εφοπλιστή σύμφωνα με ιστοσελίδα στο Facebook που χειρίζεται συνεργάτης του. Ο κ. Ηλιόπουλος έχει πάθος με την ταχύτητα από νεαρή ηλικία, οπότε και έτρεχε με μηχανές τύπου endurο. Σήμερα αγωνίζεται με αυτοκίνητα - μάλιστα έχει κατακτήσει πολλά πρωταθλήματα και ειδικότερα στην κατηγορία αναβάσεων ιστορικών αυτοκινήτων (Group E) οδηγώντας ένα Ford Escort WRC. Το παρατσούκλι που του έχουν αποδώσει είναι «Super Mario», το οποίο προκύπτει από το όνομά του και τις σούπερ επιδόσεις του στους αγώνες.
Επικές είναι οι μάχες του με τον οδηγό αυτοκινήτων Λεωνίδα Κύρκο, για τον οποίο έχει πει ότι «θα τρέχω όπου τρέχει». Τα κύπελλα και τα μετάλλια βρίσκονται προσεκτικά τοποθετημένα σε περίοπτη θέση στο γραφείο του, κάτω ακριβώς από τις κολλημένες στον τοίχο ζωγραφιές της κόρης του, αποδεικνύοντας ότι ένας επιχειρηματίας που κινείται μέσα σε πολύ ανταγωνιστικό περιβάλλον μπορεί να είναι ταυτόχρονα επιτυχημένος οικογενειάρχης και ευαίσθητος άνθρωπος. Αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός ότι δεν έμεινε αμέτοχος στο προσφυγικό ζήτημα που ταλανίζει τη χώρα μας, διαθέτοντας το πλοίο του «Tera Jet» για τη μεταφορά προσφύγων και μεταναστών.



Κρύβεται επίσης πίσω από την επιτυχή διεξαγωγή του Ράλι Ακρόπολις, με τη Seajets να διαθέτει εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για να γίνει χορηγός. Να σημειώσουμε εδώ ότι ο  εφοπλιστής στηρίζει τους νέους ταλαντούχους οδηγούς καλύπτοντας τα έξοδα συμμετοχής  όσων δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να το κάνουν. Επίσης έχει φροντίσει ώστε να τοποθετηθούν ειδικές μπαριέρες με υψηλά στάνταρ ασφαλείας σε επικίνδυνα σημεία των ειδικών διαδρομών, ενώ έχει δωρίσει κομπιούτερ σε σχολεία περιοχών όπου διεξάγονται οι αγώνες. Στους οδηγούς και μηχανικούς που μετέχουν σε πανελλήνιους αγώνες αναβάσεων διαθέτει κάθε μήνα ένα δωρεάν εισιτήριο για τα πλοία του, αλλά και 50% έκπτωση για τα μέλη των οικογενειών τους. Εκτός όμως από εντυπωσιακό θέαμα στον χωματόδρομο, ο κ. Ηλιόπουλος φροντίζει ώστε οι θεατές των αγώνων να απολαύσουν θέαμα και εκτός πίστας. Καλλίγραμμες κοπέλες με εφαρμοστές δερμάτινες στολές και αβυσσαλέα ντεκολτέ απονέμουν κάθε χρόνο τα τρόπαια και τις επιταγές δίνοντας άλλο χρώμα στους αγώνες. Ιστορία έχει γράψει και το πάρτυ που οργάνωσε πέρυσι στο γνωστό κλαμπ «Ακρωτήρι» για να γιορτάσει ένα ακόμη πρωτάθλημα που κατέκτησε, με καλεσμένους 1.600 άτομα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου