Σάββατο 19 Μαρτίου 2016

18 Μαρτίου 2008: Τρεις νεκροί από συντριβή ελικοπτέρου Huey! Ο χειριστής έκανε τα αδύνατα δυνατά για να αποφύγει την πτώση σε κατοικημένη περιοχή! (μαρτυρίες/φωτογραφίες)...


Ελικόπτερο των Ενόπλων Δυνάμεων συνετρίβη μεταξύ των χωριών Βασιλούδι και Αγ. Βασίλειος, ΒΑ της Θεσσαλονίκης και στην ευρύτερη περιοχή του Λαγκαδά, πολύ κοντά στην Ε.Ο. Θεσσαλονίκης-Ρεντίνας. ΕΚΑΒ και Πυροσβεστική έσπευσαν στο σημείο, όπως και οι δυνάμεις έρευνας και διάσωσης των ενόπλων δυνάμεων. Δυστυχώς, εντοπίστηκαν τα πτώματα των τριών επιβαινόντων απανθρακωμένα εντός των συντριμμιών και μεταφέρθηκαν στο 424 Στρ. Νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης για τα περαιτέρω…

Η απογείωση έγινε στις 10.10 ενώ η επαφή με τα ραντάρ χάθηκε στις 10.38! Σύμφωνα με τους αρμόδιους, ως την στιγμή της συντριβής οι πιλότοι δεν ανέφεραν κανένα πρόβλημα.
Το Κέντρο Επιχειρήσεων επιβεβαίωσε, περίπου μία ώρα μετά το συμβάν, ότι επρόκειτο για ελικόπτερο τύπου UH-1H / Huey που εκτελούσε τακτικό δρομολόγιο από την Αλεξάνδρεια Ημαθίας προς την Ρεντίνα, με επιβαίνοντες τρεις αξιωματικούς και υπαξιωματικούς, όλοι τους νεαρής ηλικίας, προκειμένου να συμμετάσχουν σε άσκηση των ειδικών δυνάμεων.
Το πλήρωμα του ελικοπτέρου αποτελούσαν οι:
-Καρδόπουλος Ευστάθιος του Σάββα 33 ετών, Ανθυπασπιστής Κυβερνήτης. Καταγόταν από τον νομό Κιλκίς.
-Καστανίτης Ευάγγελος του Σωτηρίου 28 ετών, Αρχιλοχίας Ιπτάμενος Μηχανικός. Καταγόταν από τον νομό Πιερίας.
-Κατσιάς Αθανάσιος του Μάρκου 24 ετών, Επιλοχίας Συγκυβερνήτης. Καταγόταν από τον νομό Θεσσαλονίκης.

Ο χειριστής ήταν αρκετά έμπειρος και είχε στο ενεργητικό του 1.241 ώρες πτήσης, εκ των οποίων οι 1.016 ήταν σε ελικόπτερα του συγκεκριμένου τύπου. Μικρότερη εμπειρία είχαν ο συγκυβερνήτης και ο μηχανικός του ελικοπτέρου, με 258 και 500 ώρες πτήσης, αντίστοιχα.
Ο διοικητής της Πυροσβεστικής Κεντρικής Μακεδονίας, υποστράτηγος Δημ. Φαφούτης, ανέφερε ότι η επέμβαση των πυροσβεστών ήταν άμεση και κατάφεραν μέσα σε λίγη ώρα να σβήσουν τη φωτιά.

Ο Παύλος Παπαγερίδης, αντιδήμαρχος της Κορώνειας, μιλώντας στην κρατική τηλεόραση από το σημείο της συντριβής, ανέφερε ότι το ελικόπτερο συνετρίβη και στην συνέχεια πήρε αμέσως φωτιά, με αποτέλεσμα να αποτεφρωθεί άμεσα.
Όπως περιέγραψε: «βρισκόμουν καθ’ οδόν στον Λαγκαδά, όταν είδα στην άσφαλτο κτηνοτρόφους να τραβάνε τα μαλλιά τους, φωνάζοντας πως έπεσε ένα ελικόπτερο. Πυκνός καπνός είχε καλύψει την περιοχή. Η λίμνη του Αγίου Βασιλείου είχε μαυρίσει και βλέπαμε μόνο το φτερό του ελικοπτέρου».
Οδηγός φορτηγού που κινούνταν την ώρα εκείνη στην παλιά εθνική οδό Θεσσαλονίκης-Καβάλας, κατέθεσε ότι το ελικόπτερο πετούσε σε απόσταση κοντινή από την άσφαλτο και ο χειριστής του έκανε ελιγμούς για να αποφύγει το δικό του όχημα, καθώς και άλλα αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με μαρτυρία του οδηγού, την οποία μετέφερε η έπαρχος Λαγκαδά Πόπη Καλαϊτζή, ο χειριστής του επιχείρησε να το προσγειώσει, αλλά μόλις το ελικόπτερο ακούμπησε στο έδαφος εξερράγη!
Στην εκδοχή αυτή συνηγορεί και το γεγονός ότι το αεροσκάφος μετατράπηκε σε έναν σωρό σιδερικά, συγκεντρωμένα στον ίδιο χώρο και δεν υπήρχαν διάσπαρτα συντρίμμια του σε μεγάλη ακτίνα, όπως θα συνέβαινε αν είχε προκληθεί οποιαδήποτε έκρηξη στον αέρα.
Διερχόμενοι οδηγοί αυτοκινήτων και αγρότες που ήταν στα χωράφια τους έλεγαν ότι με την έκρηξη το έδαφος σείστηκε δυνατά σε αρκετή απόσταση, ενώ ο χειριστής έκανε τα αδύνατα δυνατά για να αποφύγει την πτώση σε κατοικημένη περιοχή ή πάνω στον δρόμο.
Άλλοι αυτόπτες μάρτυρες ανέφεραν ότι στις 10.15 περίπου το ελικόπτερο έπεσε σε χωράφι και υπήρξε έκρηξη, ενώ σημείωσε ότι στην περιοχή υπήρχε ομίχλη. Μάλιστα, σύμφωνα με έναν εξ αυτών, οι εκρήξεις προηγήθηκαν της συντριβής. Ο πιλότος φέρεται να προσπάθησε ανεπιτυχώς να προσγειώσει το ελικόπτερο, μετά τις εκρήξεις, αλλά έχασε τον έλεγχο, με αποτέλεσμα αυτό να γυρίσει με το ρύγχος προς το έδαφος και να συντριβεί…
 










peripatrhs.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου